חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברות וחברי חולתה היקרים.

בימים אלו סיימנו ( מאירה ודידה) את הקורס המכשיר אותנו להיות ממונות למניעת הטרדה מינית בקיבוץ ומוניינו לתפקיד.  הקורס תוכנן ובוצע ע”י המועצה האזורית גליל עליון בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס בקריית שמונה.

תפקיד הממונה בקהילה הוא לעזור לנפגעים ולמשפחתם בשעת הצורך באמצעות תמיכה , מידע , הפניה לגורמים מקצועיים, לווי ועזרה מול המוסדות (פנים וחוץ). בשיתוף פעולה עם מוסדות הקיבוץ.

תפקידה של הממונה  לפעול למען העלאת המודעות בישוב כולו.

בקהילה קטנה יש בעיות מיוחדות בטיפול בנושא כה רגיש. לכן משקיעה המועצה האזורית שלנו בפרויקט הממונות בקיבוצים.

הממונה תושבת המקום ומכירה את הישוב. יש לה אינטרס אחד- לתמוך ולעזור לנפגע/ת. היא עומדת לצד הנפגע/ת ומחוייבת רק לנפגע/ת  ואינה מטפלת בעניינים של הפוגע/ת. כאשר הנפגע/ת לא רוצה להגיש תלונה במשטרה או לערב את מוסדות  הקיבוץ באירוע, הממונה תכבד את רצונו/ה ותינתן עזרה של תמיכה , מידע והפנייה לאנשי מקצוע וליווי תוך שמירה על דיסקרטיות. הממונה לא תפר את רצונו/ה של הנפגע/ת חוץ ממקרים בהם מעורבים קטינים, אז קיים חוק דיווח חובה.

הממונה עובדת בהתנדבות ונעזרת ברשת הטיפול  הקיימת בקיבוץ – מנהל הקהילה, עובדת סוציאלית, אחות הקיבוץ מרכזת חינוך, מרכז הסיוע שמהווה צוות מנוסה ומקצועי וגם המשטרה.

רוב המקרים של תקיפה מינית אינם מדווחים . לכן יש צורך לחפש כל דרך שתיתן לנפגע/ת את הביטחון שיאפשר לו/ לה לפנות לעזרה ללא חשש של פגיעה נוספת.

יש חשיבות רבה למודעות לנושא בקהילה, כדי שנוכל להבין יותר טוב,  לשים לב לסימנים של טראומה ותקיפה מינית, דרך כך לזהות ואולי למנוע מקרים של פגיעה מינית בקהילה. חשוב שכקהילה  ננקוט עמדה מול נושא זה ושאנחנו וילדנו נדע שיש למי לפנות.

אגף הרווחה בגליל העליון יחד עם מרכז הסיוע, מלווים את כל הממונות בקיבוצים ומציעים תמיכה טלפונית בכל עת.  

קבוץ חולתה נוקט עמדה נגד אלימות מינית.

שנדע לשמור טוב יותר על ילדינו, שנדע לשמור טוב יותר על עצמנו. שלא נפחד לדבר , שנדע לבקש עזרה ולקבל אותה.

מאירה צליכובר ודידה יאבו- הממונות בקיבוץ חולתה.

טלפון מאירה:054-7262787

טלפון דידה: 054-4885957

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן